Een lange reisdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marga Leest - WaarBenJij.nu Een lange reisdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Een lange reisdag

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

12 November 2013 | Oeganda, Kampala

Vandaag staan we vroeg op.
We pakken de boot terug over het Victoriameer, het water is superglad zoals jullie op de foto kunnen zien.
We varen weer langs de vissers die hun tilapia vangst binnen halen. De was word gedaan aan de waterkant door de vrouwen.
Helaas regent het een beetje maar we nemen het voor lief.
Wat ben ik blij dat mijn bedje in Nederland staat. Hier durf je echt niet meer te klagen, maar er is zoveel moois te zien. De mensen zijn zo vriendelijk, goedlachs! Colgate tanden in overvloed hier!
Maar goed ik dwaal af.
We komen aan en we verdelen ons weer in 2 busjes, de reis kan beginnen. Onderweg stoppen we voor wat fruit. We worden omsingelt door verkopers die aan die muzungus hun waar wel kwijt willen. Ze bieden satestokken aan met gebakken lever. Gelukkig worden ze door niemand gekocht. Ik gruwel al bij de gedachte. Wel word er een tros bananen gekocht en warme die recht van de gril komen.
We rijden verder door dorpjes en geven onze ogen goed de kost.
We genieten van de "afrikan massage" zoals Bella het zo mooi noemt. FREE massage from the roads off Uganda! Wat een wegen, maar het heeft wel wat.
We zijn een uur of drie onderweg als we aan komen op de Ziwa rhino sanctuary. Hier leven 13 witte neushoorns.
Dit zijn de enige in heel Uganda.
Idi Amin heeft ze haast allemaal laten doden de laatst levende is gezien in 1983. Nu hebben ze 2 neushoorn gekregen van Kenia en Amerika, het jong wat hier uit geboren werd hebben ze Obama genoemd. Ze zijn hier begin 2000 mee begonnen en hopen zo de populatie weer omhoog te krijgen wat heel veel tijd gaat kosten.
We gaan met de ranger te voet op pad en treffen al snel Obama.
Leuk om die ook eens te ontmoeten. We kunnen goed dichtbij en dus mooie foto's maken.
Na dit alles rijde we weer verder, om 7 uur in de avond pakken we de pond die ons naar onze logde brengt in het murchison falls national park. Voor dat we op de pont gaan spotten we hier onze eerste Hippo. Jippie die kan al van mijn lijstje af! We checken in in paraa Lodes en hier drink ik mijn eerste Uganda biertje met de naam Nile. Proost! Want morgen maken we op de Nile een boottocht!

  • 12 November 2013 - 21:41

    Toon:

    Je schrijft op een mooie wijze je indrukken neer en tegelijkertijd heeft het ook nog een amusementswaarde.
    Heb tegen ons moeder al verteld dat het je aldaar goed af gaat en tot so far alles oke is.

    Groeten van je wat oudere broer.

  • 14 November 2013 - 08:17

    Anita:

    wauw.... wat `n mooie foto`s
    op facebook teminste...
    is dat je nieuwe vriend haha
    groetjes oirschot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Met Marischa naar Uganda

Nog 25 nachtjes slapen en dan is het zover!
Marischa en ik kijken er erg naar uit om samen met nog 9 andere reisgenoten met Matoketours naar Uganda te gaan.
Nog een een paar dingetjes regelen en dan ben ik klaar voor vertrek.
De nieuwe wandelschoenen heb ik al ingelopen. Helaas nog niet zoveel als ik zou willen maar het is even niet anders. Misschien lukt het me nog voor dat we gaan om meer kilometers te maken als mijn pootje een beetje mee wil werken.
Ik ben me in ieder geval al een beetje aan het verdiepen in de geschiedenis van Oeganda en wat we zoal tegen kunnen gaan komen.
Wat boven aan ons lijstje staat is in ieder geval de jungle trekking naar de Berggorilla's. Hoop dat we heel dichtbij kunnen komen en dat het ons lukt om dit voor eeuwig vast te leggen als bewijsmateriaal dat we er toch echt geweest zijn.
Over de tocht er naar toe wil ik nog niet teveel nadenken.
Gelukkig gaat er een Porter ( persoonlijke begeleider ) met me mee die mijn rugzak draagt en mij als het zwaar word helpt om toch ons doel te bereiken. De Gorilla's!!

Ons reisschema ziet er als volgt een beetje uit

Dag 1 Vertrek vanaf Schiphol met de KL 0537 vertrek om 10.05 uur aankomst Entebbe 22.20 uur, transfer naar Kampala

Dag 2 Kampala downtown en met de boot naar Bulinguge Island

Dag 3 Reis naar Murshison Falls NP.
Onderweg tussenstop & lunch bij Ziwa Rhino Sanctuary. (7 uur)

Dag 4 Ochtendsafarie over de groen vlaktes van Murshison Falls
Middag boot safari naar de voet van de waterval.

Dag 5 Ochtendwandeling naar de top van de waterval.
Na de lunch transfer naar Hoima. ( 4 uur )

Dag 6 Reisdag naar Kibale Forest, langs de Rwenzori Mountains. (7 uur )

Dag 7 Ochtend chimptracking door Kibale Forest
Middag natuurwandeling door het Bigodi Swamp

Dag 8 Reis Queen Elizabethe NP. ( 4 uur )
Middag bootsafari Kazinga kanaal

Dag 9 Ochtendsafari over de uitgestrekte vlaktes Queen Elizabethe NP.
Middag kloofwandeling/chimptracking Kyamura Gorge.

Dag 10 Reisdag naar Kisoro - het leefgebied van de berggorilla's ( 8 uur )

Dag 11 Gorilla tracking of optionele excursies wanneer gorilla tracking
morgen valt.

Dag 12 Gorilla tracking of optionele excursies.

Dag 13 Reis naar Lake Bunyonyi ( 4 uur ) - relaxen bij dit prachtige meer.

Dag 14 Reis naar Kampala ( 8 uur )

Dag 15 Souvenir shopping Kampala. Richting Entebbe om nog te ontspannen. Na diner naar het vliegveld.

Dag 16 Vertrek vanaf Entebbe om 23.30 uur.Aankomst Schiphol met vlucht KL 0537 om 5.55 uur in de ochtend.

En dan de trein naar huis!

Hoop dat jullie door mijn reisverslagen te lezen net zo genieten als wij.

Groetjes,
Marga

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

De sloppenwijk van Kampala

25 November 2013

Op naar ons laatste nachtje in Kampala

25 November 2013

Lake Bunyonyi

25 November 2013

Geen Afrikaanse massage vandaag!

23 November 2013

De gorilla's van dichtbij
Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 22802

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: