Gamedrive en boottocht over de Nile - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Marga Leest - WaarBenJij.nu Gamedrive en boottocht over de Nile - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Gamedrive en boottocht over de Nile

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

14 November 2013 | Oeganda, Kibale

We zijn nu in de jungle van kibale, maar eerst de laatste paar dagen vertellen.
We gaan vroeg op pad met de ranger Jimmy.
We zien, giraffes, Jackson hartenbeest, waterbokken ,oribi , Uganda kob en heel veel buffels. Ze hebben bijna allemaal een passagier op hun rug in de vorm van een vogel. Deze eet de parasieten van hun rug. Dus dikke vrienden zijn het. Ik geniet echt.
Ik vraag aan Jimmy waar de olifanten zijn want dit is nu de enige van de "big five" die ik nog niet gezien heb.
We gaan op zoek, maar helaas vinden we alleen de poep, niet degene die het geproduceerd heeft!
We rijden terug naar onze lodge en zien nog veel bavianen op het terrein.
Ik ga nu ff zwemmen in het mooie zwembad met uitzicht over het forrest en de Nile.

In de middag vertrekken we voor een boottocht over de Nile.
We stappen in een klein bootje. Met de gids en degene die de boot bestuurd zitten we er met zijn 13en in. We varen langs heel veel nijlpaarden die net met hun ogen boven het water uitkomen. Ik denk even wie kijkt wie nu aan?
Ook de krokodillen zijn gespot, we komen met ons kleine bootje dichterbij maar ze vluchten het water in. We zien heel veel vogels, zoals de kingfisher, visarenden, giantfisher, kraanvogels en zwart witte ooievaars en vogels waar ik de naam niet van weet met prachtige kleuren.
Ik zeg tegen de gids dat hij mij heel gelukkig kan maken als ik nu eindelijk de olifant eens kan zien. Hij laat mij alleen maar een rij prachtige tanden zien!
Maar dan heb ik geluk! Hij heeft in de verte een olifant gezien. Ik zie echt niks dus denk eerst hij houd me voor het lapje maar als we dichterbij komen kan ik mijn geluk niet op.
Er staat er een te eten met zijn poten in het water. We kunnen omdat we een klein bootje hebben heel dichtbij komen. De ander reisgenoten die al vaker in Afrika geweest zijn zeggen dat ze nog nooit zo dichtbij geweest zijn. We maken prachtige foto's. Even schrik ik als hij een stap naar voren zet, maar hij gaat vrolijk verder met zijn lunch.
De lucht is ondertussen zwart geworden en snel krijgen we een tropische bui over ons heen. We schuilen aan de kant maar worden alle zeiknat maar we hebben toch lol. We zien er de humor wel van in. We keren bij de waterval en varen terug, we zien nog heel veel nijlpaarden met hun babies en een boom waar denk ik wel 30 bavianen in zitten die ze hier baboes noemen.
Als we weer bij onze auto zijn heeft een neef van die daar in de bomen zaten in onze auto een blik geopend met koekjes en zit op zijn gemak te eten.
Hoe slim zijn ze dan?
Het was echt een topdag!

  • 14 November 2013 - 20:07

    Thea:

    Dat is fijn, alle 5 gespot!!! Kom je nu naar huis? ;-)
    Veel plezier nog daar!!

    groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kibale

Met Marischa naar Uganda

Nog 25 nachtjes slapen en dan is het zover!
Marischa en ik kijken er erg naar uit om samen met nog 9 andere reisgenoten met Matoketours naar Uganda te gaan.
Nog een een paar dingetjes regelen en dan ben ik klaar voor vertrek.
De nieuwe wandelschoenen heb ik al ingelopen. Helaas nog niet zoveel als ik zou willen maar het is even niet anders. Misschien lukt het me nog voor dat we gaan om meer kilometers te maken als mijn pootje een beetje mee wil werken.
Ik ben me in ieder geval al een beetje aan het verdiepen in de geschiedenis van Oeganda en wat we zoal tegen kunnen gaan komen.
Wat boven aan ons lijstje staat is in ieder geval de jungle trekking naar de Berggorilla's. Hoop dat we heel dichtbij kunnen komen en dat het ons lukt om dit voor eeuwig vast te leggen als bewijsmateriaal dat we er toch echt geweest zijn.
Over de tocht er naar toe wil ik nog niet teveel nadenken.
Gelukkig gaat er een Porter ( persoonlijke begeleider ) met me mee die mijn rugzak draagt en mij als het zwaar word helpt om toch ons doel te bereiken. De Gorilla's!!

Ons reisschema ziet er als volgt een beetje uit

Dag 1 Vertrek vanaf Schiphol met de KL 0537 vertrek om 10.05 uur aankomst Entebbe 22.20 uur, transfer naar Kampala

Dag 2 Kampala downtown en met de boot naar Bulinguge Island

Dag 3 Reis naar Murshison Falls NP.
Onderweg tussenstop & lunch bij Ziwa Rhino Sanctuary. (7 uur)

Dag 4 Ochtendsafarie over de groen vlaktes van Murshison Falls
Middag boot safari naar de voet van de waterval.

Dag 5 Ochtendwandeling naar de top van de waterval.
Na de lunch transfer naar Hoima. ( 4 uur )

Dag 6 Reisdag naar Kibale Forest, langs de Rwenzori Mountains. (7 uur )

Dag 7 Ochtend chimptracking door Kibale Forest
Middag natuurwandeling door het Bigodi Swamp

Dag 8 Reis Queen Elizabethe NP. ( 4 uur )
Middag bootsafari Kazinga kanaal

Dag 9 Ochtendsafari over de uitgestrekte vlaktes Queen Elizabethe NP.
Middag kloofwandeling/chimptracking Kyamura Gorge.

Dag 10 Reisdag naar Kisoro - het leefgebied van de berggorilla's ( 8 uur )

Dag 11 Gorilla tracking of optionele excursies wanneer gorilla tracking
morgen valt.

Dag 12 Gorilla tracking of optionele excursies.

Dag 13 Reis naar Lake Bunyonyi ( 4 uur ) - relaxen bij dit prachtige meer.

Dag 14 Reis naar Kampala ( 8 uur )

Dag 15 Souvenir shopping Kampala. Richting Entebbe om nog te ontspannen. Na diner naar het vliegveld.

Dag 16 Vertrek vanaf Entebbe om 23.30 uur.Aankomst Schiphol met vlucht KL 0537 om 5.55 uur in de ochtend.

En dan de trein naar huis!

Hoop dat jullie door mijn reisverslagen te lezen net zo genieten als wij.

Groetjes,
Marga

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

De sloppenwijk van Kampala

25 November 2013

Op naar ons laatste nachtje in Kampala

25 November 2013

Lake Bunyonyi

25 November 2013

Geen Afrikaanse massage vandaag!

23 November 2013

De gorilla's van dichtbij
Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22805

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: