Gestrand!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marga Leest - WaarBenJij.nu Gestrand!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Gestrand!!!

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

19 April 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zoals de meeste van jullie al weten zijn wij sinds afgelopen vrijdag gestrand in Johannesburg. De eerste nacht zijn wij netjes naar een hotel gebracht om daar de nacht door te brengen. De volgende ochtend zijn we naar de luchthaven gebracht en eigenlijk op straat gezet.
Tot op heden weten we nog helemaal niets. We zijn nog elke dag in de ochtend naar de luchthaven geweest om te kijken of er nieuws is en of we dus naar huis toe kunnen. Helaas wordt er steeds gezegd: " nee we vliegen vandaag niet". Vandaag zeiden ze dat ze ons om 13 uur gingen informeren op een bepaalde plek. Vele Europeanen kwamen om 13 uur bijelkaar om in spanning te wachten op goed nieuws. Echter lieten ze ons waschten tot half 3 voordat ze info gingen geven. De info bleek echter : " nee we vliegen vandaag niet". Dat was alles! We zijn erg moe aan het worden van het lange wachten, niets doen etc.
We hebben ook al verschillende keren contact gehad met de verzekering met de vraag ons te kunnen helpen maar ook daar is het antwoord " nee". Zo frusterend!
Verder moeten we hier alle kosten voor een slaapplek zelf betalen. Je kunt jezelf wel voorstellen dat eigenlijk het geld allang op is, maar we zullen het wel redden! Alleen tot 26 april is het wel heel lang.
Mochten de vliegtuigen weer gaan vliegen dan is het helaas zo " wie het eerst komt wie het eerst maalt". Ze gaan dus niet kijken wie er al het langste gestrand is. Dit is natuurlijk eigenlijk wel het eerlijkste maar helaas werken ze bij South African Airways niet zo. Bij Lufthansa gaat het er wel op de goede manier aan toe maar helaas zullen wij hier niet worden toegelaten indien zij weer gaan vliegen.
Mensen die een ticket hebben voor de dag dat de vliegtuigen weer gaan vliegen gaan eerst, dan gaan ze pas lege stoelen opvullen met gestrande passagiers. Dus ga er maar vanuit dat we pas de 26ste naar Duitsland vliegen, als dat doorgaat natuurlijk.

Verder is internet erg duur hier in Zuid Afrika dus we proberen regelmatig te kijken en algemene teksten naar iedereen te typen, dus geen persoonlijke mails.

Verder vinden wij het niet fijn dat mensen denken dat wij extra vakantie hebben want zo voelt dat absoluut niet. Het is echt een ramp. We doen de hele dag niks omdat elk moment natuurlijk nieuws kan komen dat er weer gevlogen kan worden en dan willen wij niet op excursie zijn maar direct naar de luchthaven kunnen. Ons verblijf is daar 15 minuten rijden vandaan.

WIJ WILLEN ECHT NAAR HUIS ZO SNEL MOGELIJK!!!!

Oja.......zodra er op het nieuws/internet is dat er weer internationaal gevlogen wordt en dat de luchthavens dus geopend zijn, dan stellen wij het zeer op prijs als wij door jullie gesmst worden hierover. Omdat we niet in de gelegenheid zijn om de hele dag op internet te zijn!!! Alvast heel veel dank daarvoor!!

Het is overigens ook erg frusterend dat boven ons verblijf elke 5 minuten met veel herrie een vliegtuig overvliegt wat binnen Afrika vliegt........

Groetjes,
Marga en Marischa

• 19 April 2010 - 19:42

Marleen:

Hai, ik heb je, marischa,net gesmst maar voor de zekerheid even zo ook..
    er zijn sinds 17:30 3 vliegtuigen over onze flat gekomen. Kan ook op internet zien, dat het ook bij 3 is gebleven.
    Voor morgen gaan ongeveer de helft van de vluchten door... Ontzettend veel succes en lekker doordrammen he.. laat je niet om ver kletsen.. alhoewel, dat zie ik bij jullie niet gebeuren!

• 19 April 2010 - 20:24

Thea:

Sterkte. Nee, extra vakantie is alleen leuk als je er iets mee kan en dat is dit absoluut niet.Er wordt vanuit Schiphol weer zoetjes aan gevlogen. Daar zijn de gestrande passagiers al weg en ze hebben gehuild van opluchting.Hopelijk kunnen jullie nu ook vlug weg. Ik blijf het ook in de gaten houden en sms als ik iets meer weet.Hou je taai!!!

groetejs,
    Thea

• 19 April 2010 - 20:25

Erna:

Hallo pechvogels,
    wat een ramp is dit zeg! Wij hebben echt met jullie te doen. Als je vakantie er dan op zit, wil je ook echt weer naar huis. Heel begrijpelijk. Wij denken aan jullie en mochten we inderdaad iets nieuws weten, dan berichten wij jullie. Hou je taai!!! Het zal toch een keer lukken. Groetjes, Tinie & Erna

• 20 April 2010 - 08:26

Ingrid En Janneke:

Hoi Marga,
    Wat een ramp, we misten je gisteren al op het werk, waren erg benieuwd naar je enthousiaste verhalen, maar we hadden niet bedacht dat dat hierdoor kwam...
    Erg veel sterkte en hopelijk zien we je weer heel snel.

• 20 April 2010 - 09:07

Hetty:

Ik hoop voor jullie dat de prachtige mooie ervaring blijft en de laatste dagen snel vergeten worden. Het is tenslotte een droom die uitkwam, laat deze niet in eeen nachtmerrie eindigen. Groetjes en hopelijk tot snel.
    Hetty

• 20 April 2010 - 16:25

Diny De Win:

Nee hoor. dat dacht ik dus helemaal niet hoor EXTRA VAKANTIE.....
    Nee het is natuurlijk harstikke shit in zo'n situatie. Misschien een schrale troost maar zoals jullie sijn er nog vele duizenden gestrand.
    Hopelijk redden jullie het qua financien nog een beetje... ik vraag me af of je daar nog iets van terugkrijgt maar das van later zorg!!
    Heel veel sterkte jullie tweetjes, maak er maar het beste van.
    Ik hoor net dat de vlucht van Roos ook geannuleerd is vanuit Barcelona.....
    Maar dat valt mee nog ze komt zondag ipv dionderdag dus dat maakt niet zoveel.
    Nogmaals sterkte en ik hoor wel hoe het afloopt!! Diny

• 21 April 2010 - 07:33

Danielle:

Wat vervelend allemaal! Ik hoop dat jullie snel er tussendoor kunnen! Succes en hopelijk tot gauw!

X Daan