van lombok terug naar Sanur - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Marga Leest - WaarBenJij.nu van lombok terug naar Sanur - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Marga Leest - WaarBenJij.nu

van lombok terug naar Sanur

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

14 Mei 2008 | Indonesië, Bali

Vrijdag 9 mei,

We lopen al vroeg in de morgen richting de plaats waar we met de boot aangekomen waren om een bootje te boeken richting Lombok. Binnen 40 min brengt ons een krakkemikkige boot ons naar Lombok. Aan de kant springen al meteen mannetjes in onze boot om onze bagage eruit tehalen. De auto die ons naar ons hotel brengt staat al klaar.De koffers worden al in de auto gezet door de mannetjes en staan al klaar om ons geld te vragen. Ze hebben nog geen 10 meter hoeven lopen en we hebben ze niet gevraagd dus we geven niks! Helaas pindakaas! Af en toe word je hier moe van.
We zitten nu in een heel oud busje zonder airco. De chauffeur maakt ons duidelijk dat hij eerst nog moet tanken. Eerst denken we nog dat we dit moeten betalen maar volgens de begrippen hier hebben we al de hoofdprijs betaald. We rijden via de kustweg naar ons Hotel in senggigi.
We checken in en gaan een kijkje nemen aan het strand en het zwembad.
We gaan met het shuttlebusje van het hotel naar het centrum van senggigi. Het valt ons tegen. Hier is echt niks te beleven en keren dan ook snel terug. Dat word gewoon vanavond eten in het hotel. We hebben wel nog snel een dagtripje voor een tourtje door lombok geboekt.

Zaterdag 9 mei,

We worden netjes op tijd opgehaald door onze chauffeur en gids. WE rijden richting een waterval. Onderweg komen we door dorpjes en het lukt ons met moeite om een flesje koud water te bemachtigen. Nergens hebben ze bijna een koelkast. Wat wij hier zien is nog armer dan Bali.
Als we aankomen bij de waterval moet ik een gids 50.000 rupiah betalen. Ik voel met een beetje besodemieterd maar betaal zonder commentaar. Er was met niet verteld dat ik hier nog voor moest betalen toen we de tour boekte. Ellen blijft bij het restaurant wachten want ze durf het met haar been nog niet goed aan. Aangezien ze nu zonder verband op de wond rondloopt is het uitkijken natuurlijk.
We gaan met de gids mee en moeten ontelbare treden nemen die dan weer op en dan weer neer gaan. Het zweet drupt van mijn kin af. Maar uiteindelijk was het de moeite waard. De gids maakt leuke foto's van ons die ik als ik thuis ben op de site zet.
We lunchen samen met Ellen in het restaurant. Marischa moet naar toilet maar is snel terug want ze heeft een grote kakkerlak gezien. Dus we besluiten het onderweg maar in de natuur te doen. Haha!
Niks mis mee toch?
We zijn om half 3 al weer terug en vinden het niet eens erg. Lombok is niet ons Eiland van wat we er tot nu toe van gezien hebben.
En aangezien we niet onder de indruk van Senggigi zijn eten we van het buffet in het hotel waar vanavond ook live muziek is

Zondag 11 mei

De vlucht van Lombok duurt niet langer dan 20 min. Niet langer als dat ik de bus neem naar Eindhoven. We nemen een taxi naar marischa's kantoor waar haar auto al voor ons klaar staat. We gaan boodschapppen doen en op zoek naar een tailor om voor ons alle 3 een kimono te laten maken. We hebben moeite met een stofje uitkiezen en switchen dan ook net zo makkelijk van beige, naar groen en uiteindelijk rood!! We laten de onderhandelingen aan Ellen over want die is hier erg goed in.

Groetjes,
Marga, Ellen en Marischa.

• 16 Mei 2008 - 07:54

Wilma:

Hoi Marga en Ellen,

Geweldig! Wat zullen jullie moeten afkicken als jullie weer terug zijn.....
    Geniet ook de laatste dagen nog met volle teugen en alvast een goede terugreis gewenst!

Groetjes,

Wilma en John, vanuit een druilerig Eindhoven (ja, het is weer even op met het mooie weer)

• 16 Mei 2008 - 08:41

Thea:

Hoi dames, wat jammer voor jullie dat de vakantie er weer op zit!! Ik wens jullie een goede reis naar huis en bedankt voor de mooie en leuke verhalen via deze site. Ik wacht nu de foto's nog af :-)!!
    Marischa en Marga, dat wordt weer afscheid nemen van elkaar; sterkte ermee!! Fijn dat jullie een tijd bij elkaar waren, hè!

groetjes,
    Thea

• 16 Mei 2008 - 10:48

Davina:

Wat leuk om al jullie belevenissen zo te volgen. Jullie hebben echt een super vakantie gehad zeg! Nou geniet nog maar even, helaas aan alle leuke dingen komt altijd een eind....maar....niet getreurd.. er staat immers nog een leuk ander tripje gepland..niet waar? (ergens in november)

Welliswaar niet zo ver, maar vast wel harstikke leuk,,, en vooral in goed gezelschap...(hi,hi)
    Goede reis terug, en tot binnenkort!

• 16 Mei 2008 - 11:07

Anita:

gezellig weer gelezen, geniet nog maar ff en ook wij zijn benieuwd naar de foto`s. geen ausi begrijp ik jammer..... heb nog maar `n paar dagen plezier met marischa en 4weken zijn weer omgevlogen. tot 21 mei mocht je nix meer laten weten.

• 16 Mei 2008 - 14:29

Joep:

Heb nog een tip voor Ellen voor als ze nog last heeft van haar been. Er over heen plassen helpt altijd.

Have Fun