Kuala Lumpur & Bali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur & Bali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur & Bali

Door: marga de leest

Blijf op de hoogte en volg Marga

30 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zaterdag 26 April,

We nemen een taxi naar de Batu Caves aan de rand van de stad. We zien een goudkleurig verschrikkelijk groot beeld van een god uit het hindoe geloof. We zien hier dan ook alleen maar Hindoes in de mooiste kledij. Langs het beeld is een trap van 273 treden die naar een grot leiden. Er zitten enorm veel apen op de treden. Ze loeren er echt op om iets van je te kunnen stelen. Bovengekomen zien we verschillende tempeltjes. Het lijkt een soort bedevaartsoord. Onderweg naar boven zien we ouders met babietjes met kale hoofdjes en klei op hun hoofd. Ik vraag aan een vader waar dat voor is. Ze gaan aan een god hun kind laten zien en vragen daarvoor gezondheid en geluk.Ik zie ze offers brengen van bloemen en fruit. De apen doen ondertussen hun werk en weten goed waar en wanneer iets weg te halen. We nemen de trap weer terug naar beneden en kijken mooi weg over de stad en de achterkant van het beeld. We nemen een taxi terug naar de stad en onderweg smsen we Marleen voor een laatste bakkie koffie bij de Starbucks. Ze luistert vol belangstelling naar de verhalen over Borneo. We nemen afscheid en bedanken haar voor de gezellige tijd. S'-avonds gaan we China Town in. Hier kun je dus echt niet rustig lopen en worden we continu aangesproken of we iets willen kopen. Helaas zijn we niet zo kooplustig. We gaan op advies van Marleen eten bij de rode tafelkleedjes. We bestellen hier bier en kip met cashew noten. Erruuugg lekker. Als toetje nemen we vers fruit en eten dat teruglopend op. Bij het hostel aangekomen worden we nog uitgenodigd voor de BBQ en we moeten de sate proberen. En dat doen we natuurlijk nog even tussen de Fransen, Amerikanen, Koreanen en natuurlijk Australiers.Daarna gaan we slapen en onze koffer pakken voor vertrek naar Bali.

Zondag 27 april

We vliegen om 15.00 uur naar Bali en we landen iets voor 18.30 uur. We wachten op onze koffers en als we ze verzameld hebben lopen we door de douane en moeten we onze handbagage koffer openen. Ik ben blij dat het deze koffers zijn want volgens mij hebben we toch wel spullen bij ons die niet het land in mogen. Marischa heeft ons al lang gespot maar wij haar nog niet. Ineens zie ik haar zwaaien en ik moet huilen als ik haar zie. Ben echt blij om haar weer te zien. We rijden naar haar huis. Links!!!!! Dit vind ik echt even doodeng. Je wilt niet weten hoeveel scootertjes hier rondrijden. Het krioelt ervan. We rijden de kampung op naar haar huis. Jeetje wat een mooi huis en leuk ingericht. Ze woont echt geweldig. 's-avonds laat Marischa ons het centrum van Sanur zien. We huren 2 fietsen voor de volgende dag. De verkenning kan plaatsvinden. Met het richtingsgevoel van 2 op hol geslagen kippen komt dat vaak niet goed. De volgende ochtend fietsen we langs de zee en worden regelmatig aangesproken of we een massage of manicure willen. Nog even niet, morgen misschien. We moeten onderweg een aantal keer Marischa bellen om de weg te vragen. Als we eenmaal in de kamung zijn vinden we de weg snel terug. Nu maar hopen dat als we de poort openmaken die reuzekakkerlak die er de avond tevoren zat en deze ochtend nog, inmiddels weg is. We hebben geluk want zien het beest nergens meer. Marischa komt thuis lunchen en neemt lekkere nasi goreng mee. We laten het ons goed smaken.

Groetjes en tot de volgende keer,
Wij vermaken ons wel.
Marga en Ellen

• 30 April 2008 - 10:56

Anita:

links en veel scooters waren wij ook gewend in thailand....massaal...en eng..vooral als ze vanlinks en rechts je voorbij komen gesneld.. leuk verhaal en geniet maar lekker met je dochter is zo weer om... we wachten op `t volgende. nog veel plezier en doe ze de groeten van ons.

• 30 April 2008 - 11:02

Pieter:

he meiden, reuze kakkerlak noemen ze daar gewoon Karel!
    he maar gaat goed daarzo lees ik.lekker warm zeker.hier verekkes koud met koninginnedag,brr!!
    groeten uit koud nederland

• 30 April 2008 - 11:08

Zoon Lief:

het ziet er daar super mooi uit geniet van je vakantie en uitkijken daar ook voor de apen haha kus

• 30 April 2008 - 16:41

Bianca:

he marga ziet er erug leuk uit ben blij dat je het naar je zin hebt.groetjes xxx van de aanstaande bruid hihi

• 30 April 2008 - 18:09

Franka:

Al die indrukken moeten overweldigend zijn. En dan ook nog je dochter zien ......Veel plezier meiden!

• 30 April 2008 - 19:23

Thea:

Fijn, de 2 aapjes, moeder en dochter, weer bij elkaar!!! Geniet maar verder.....

groetjes,
    Thea

• 01 Mei 2008 - 08:20

Marleen:

Heel herkenbaar en dus super leuk om weer een verhaaltje te lezen!!
    Ik ben zooo benieuwd hoe jullie Bali gaan ervaren maar voor nu: GENIET!!!!

Groetjes Marleen

• 02 Mei 2008 - 07:13

Wilma:

Hoi vrouwenvleugel!

Geweldig wat jullie allemaal meemaken!
    Het was stil hier zonder jullie met Koninginnedag!

Veel plezier op Bali.

Wilma

• 03 Mei 2008 - 13:55

Erik:

beetje laat gelezen, maar jammer dat ie niet gelukt is ;-)

• 05 Mei 2008 - 16:06

Els:

Hey marga!

Nou het is eindeijk gelukt! Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! na zo'n reis kan je er echt wel 'n paar jaar tegen..Was natuurlijk ook kei fijn om Marischa weer te zien. Nog veel plezier Marga want het begint alweer op te schieten! Ik mail je nog..

Els. XXX

• 06 Mei 2008 - 09:42

Els (uit Goirle):

Hoi Marga en Ellen.
    Leuk zeg! Geniet nog maar volop!
    Ik doe dat hier ook. Wel niet op die manier, maar toch.
    Groetjes, Els (uit Goirle)