Veilig aangekomen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marga Leest - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

01 April 2010 | Namibië, Windhoek

Na een vermoeiende reis zijn we zonder problemen aangekomen in Windhoek.
Onze eerste indruk was , oke is het dit?
Maar de tweede dag ziet het er al heel anders uit. Nu zijn we ook na een nacht goed slapen
Uitgerust. Het weer is prima, de zon schijnt volop en we zijn dan ook beide al flink rood gekleurd.
Zonder te verdwalen zijn we twee keer heen en terug naar het centrum gewandeld. Het eerste dier wat we hier zagen was een Meerkat die de weg over stak. Leuk om te zien.
Vandaag hebben we kennis gemaakt met de mensen die met ons mee gaan in de groepreis.
Het zijn 2 stellen die uit Duitsland komen omgeving Berlijn en zijn allen 50 jaar.
De gids is een blank Zuid Afrikaan van midden 30tig. Ik geloof dat het wel klikt met zijn allen.
Gisteren hebben Marischa en ik en Joe’s beerhouse Gemsbok gegeten. Het was nog lekkerder als verwacht. Vandaag zijn we met de hele groep daar weer wezen eten. Nu aten wij krokodil, Kudu, Struisvogel en Zebra. Ook dit smaakte goed.
Morgenvroeg vertrekken we naar Waterberg waar we smiddag een gamedrive hebben. We verheugen ons hier erg op.

De hotelkamer van ons is toen wij in het centrum waren schoongemaakt zagen wij bij terugkomst.
Alleen de kapotte fuhn die vanmorgen doorgebrand was lag nog in de prullenbak maar de rest van het vuil was weg. Ook de oude onderbroek van mij die ik gedeponeerd had in de afvalbak in de badkamer lag er nog. Was wel komisch. Ze dachten vast wat een rare plek om dit te bewaren.

Bij de gids hebben we vanmiddag een papier moeten tekenen dat als we aangevallen worden door een leeuw dat we ze hier niet voor aansprakelijk kunnen stellen.
Nou we hebben geen plannen in die richting. Kom toch liever op een andere manier in het nieuws!
Het centrum van Windhoek is echt zwart van het volk. Daarom was het ook zo raar om in Joe’s te eten omdat hier nu juist weer alles blank was.
De gids heeft enthousiaste verhalen over onze tour. We zijn erg benieuwd.
Internet zal nu wel moeilijker gaan. Ook bereik van telefoons en elektrische tijd gaat nu moeilijker worden. Maar denk maar zo. Geen nieuws is ook goed nieuws.

Tot snel……

Groetjes.
Marga en Marischa

  • 01 April 2010 - 19:53

    Je Zoon:

    heeel veeel plezier daar met zijn 2en en heb men bank binnen eindelijk
    en uitkijken voor de leeuwen haha groeten edwin

  • 01 April 2010 - 20:02

    Angela:

    Wens je heel veel plezier op je tour en ja een beetje puinhoop om je heen herken ik wel ha ha Geniet er van samen met je dochter en ben benieuwd naar je belevingen ......
    Groetjes

  • 01 April 2010 - 20:11

    Thea:

    Zo wereldreizigsters, eindelijk in Afrika!!!!
    Veel plezier met de rest van de reis en geniet ervan!!! De groeten aan alle wilde beesten en......zeg maar tegen ze dat jullie niet smaken!!! ;-)
    groetjes, ook van Tinie

  • 01 April 2010 - 20:12

    Marleen:

    Dag dames, fijn dat jullie goed zijn aangekomen, zal wel een hele lange reis geweest zijn. Hopelijk blijven die leeuwen een beetje bij jullie uit de buurt haha.. anders hoor ik het vast wel bij de SOS :-)
    Geniet ervan!!! xxx

  • 02 April 2010 - 06:34

    Pieter:

    nou fijn om te horen dat het allemaal goed gegaan is met de vlucht!
    wel speciaal hoor , moeder en dochter samen op vakantie.geniet ervan!

  • 02 April 2010 - 07:38

    Davina:

    Heeee, wereldreizigers!! Dat jullie uberhaupt nieuws kunnen versturen,daar in de rimboe...hahaha.... Veel plezier meiden, geniet ervan, en ik hoor de verhalen wel! groetjes DAVINA

  • 02 April 2010 - 08:31

    Wilma:

    Fijn dat de reis goed is verlopen; dit was het minst leuke, nu komen er alleen maar hoogtepunten (en dat zonder Jan in de buurt :-))klinkt allemaal bekend ... ik zou zo weer terugwillen.
    Heel veel plezier en geniet van alles!
    Groetjes vanuit een koud en bewolkt Eindhoven

  • 02 April 2010 - 13:03

    Erna:

    Verdorie, ben ik zo in beslag genomen door mijn eigen sores, dat ik helemaal vergeten ben om jullie een goede reis te wensen. Gelukkig dat dat in ieder geval goed gelukt is. Ik blijf jullie volgen, want dan ben ik ook een beetje op reis, zij het alleen maar in mijn hoofd. Wij gaan dit weekend paashazen, maar jullie heel veel fun op jullie reis en ik lees met genot. Veel plezier en tot horens.
    Groetjes, Erna & Tinie

  • 03 April 2010 - 17:42

    Je Vriendje:

    Ik sta versteld, hebben ze daar een digitale tam tam ?
    Hoe doen jullie dat toch, ik vind het wel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, tussen de bavianen die overal schij..n. en voor de leeuwen hoef je niet uit te kijken, maar wel voor de leeuwinnen. Haha Oja marga, breng marischa wel weer mee terug en niet achterlaten bij zo'n inboorling hé.

    Groetjes Jan

  • 03 April 2010 - 20:41

    Jenna:

    nou..laat die beesten op je bord maar daar, die hoef ik niet op me bord te hebben :S

    heel veel plezier verder!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Een droom die uit gaat komen.

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2010

Beter laat dan nooit!

19 April 2010

Gestrand!!!

15 April 2010

Het zit er alweer bijna op!

11 April 2010

Bavianen in onze lodge!

11 April 2010

Bavianen in onze lodge!
Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22801

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: