De Taj Mahal en Varanasi - Reisverslag uit Jaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu De Taj Mahal en Varanasi - Reisverslag uit Jaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu

De Taj Mahal en Varanasi

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

14 Mei 2012 | India, Jaipur

Inmiddels zijn we alweer een paar daagjes verder.
De Taj Mahal bezocht bij zonsopgang, wat een imposante verschijning. Echt prachtig en zeker de moeite waard.
Onderweg kijken we nog steeds onze ogen uit. Alleen beetje jammer dat het echt stervensheet is en we het ook niet echt lang volhouden om lang op pad te gaan.
Ben blij dat ik in Nederland geboren ben. Ben echt niet jaloers op iemand hier in India. Er wonen zoveel mensen hier en het is overal zo megadruk daar kun je je haast geen voorstelling van geven.
Een grote vuilnisbelt met een mierenhoop aan mensen erboven op.
Maar het heeft ook zeker wel wat. Ik kan uren kijken naar de mensen hier en ze kijken dan ook vrolijk terug.
We zijn vanaf Agra met de nachttrein naar Varanasi gegaan. Een rit van uur of 14.
We hadden een coupe voor 4 personen. Het was beetje behelpen en een hele belevenis.
Onze verblijf die nacht was met een schamel gordijnte afgesloten wat ieder keer als er iemand lang liep weer open ging.
De toilet was niet om over naar huis te schrijven dus dat laat ik dan ook hierbij.
We komen aan in Varanasi en lopen via trappen en ons wringend tussen de mensenmassa naar de uitgang.
Niemand te zien die ons op zou halen. Ondertussen zijn we echt een bezienswaardigheid en de mensen verzamelen zich om ons heen.
We gaan op zoek naar iemand van het agentschap maar naar 40 min zijn we het beu en laten ons door een taxi naar het hotel brengen.
Die chauffeur kon meteen naar huis want wat wij betaald hadden was volgens mij meteen zijn dagopbrengst verdient in 10 min.

We worden in ons hotel ontvangen met een ketting van zaden, een heerlijk fris doekje en een koeldrankje.

Dan komt de man binnen die ons af had moeten halen.
Ik ben geloof ik even niet zo aardig!

  • 14 Mei 2012 - 11:38

    Els Kusters:

    Wat een geweldige reis hebben jullie ! Geniet er nog maar even van.

  • 14 Mei 2012 - 19:27

    Erna:

    Hoi Marga & Ellen,
    leuk om de verhalen te lezen van wat jullie allemaal meemaken. Ik kan me er wel een voorstelling van maken al is het moeilijk vanuit een koud, donker nederlandje. Wij zijn zelf ook even onderweg geweest met onze eigen riksja (oerhollandse fiets), in zes dagen de Elfstedentocht gedaan met windtegen, dus dat viel ook niet mee. Heb meelij met jullie chauffeur, haha, want mijn bagage was niet eens zo zwaar en dat viel al tegen, .... We hebben genoten van koeien, schapen, weilanden, boerderijen en gezellige mensen om bij te logeren. Toch blijf ik jaloers, want de Taj Mahal staat nog steeds op nr. 1 op mijn verlanglijstje.......
    Doen jullie ogen trouwens niet zeer van al die indrukken?
    Nog heel veel plezier en reisgenot, en tot gauw. Groet, Tinie & Erna

  • 15 Mei 2012 - 06:55

    Davina:

    Nou meiden, geniet er nog maar even van! Een hele goede vlucht terug naar het zo koude, natte Nederland....hahaha.
    Groetjes Davina

  • 15 Mei 2012 - 12:08

    Diny:

    Hoi Marga, niet te geloven dat jullie het te heet hebben, de straat was hier net helemaal wit van de hagelbui
    (met onweer dat dan weer wel)
    Met een graad of 11 is het ook niet om over naar India te schrijven......
    Geniet ervan want je teenslippers kunnen zo weer de kast in!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 22804

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: