Het paleis in Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu Het paleis in Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Het paleis in Udaipur

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

07 Mei 2012 | India, Udaipur

Ons hotel ligt heerlijk afgelegen.
Het is hier echt Zen!
Kan ook niet anders als je een heel groot complex met een prachtig aangelegde tuin en twee weelderige zwembaden voor je alleen hebt.
Heel decadent!
Af en toe valt de nederigheid van het personeel me zwaar. Ze scheppen je eten op. Schuiven je stoel aan en houden de deur voor je open. Staan op nog geen 2 meter van je af bang dat je zelf iets doet wat hun kunnen doen.
Na mijn toastontbijtje ( buik wil nog niet meewerken ) gaan we het het een na grootste paleis van India bekijken.
Weer heel mooi. We klimmen heel wat trappen en gaan door nauwe doorgangetjes. Ik zie bomen in die prachtig in oranje in bloei staan.
We hebben van uit het paleis mooi uitzicht over een van de vele lake's die hier zijn.
Het is alleen weer dik 40 graden en ik ben dan ook niet zo snel.
We bezoeken nog een mooie tuin met meerder bourganville's ( vast verkeerd geschreven)
zogroot als een boom van 140 jaar oud.
We nemen afscheid van onze gids en laten ons door onze chauffeur afzetten in het centrum waar we ons tussen de mensen willen begeven
We lopen door een wirwar van straatjes waar we af en toe opzij springen om de tjoektjoeks of brommers die hier rijden te ontwijken.
We worden hier heerlijk met rust gelaten. We zijn we dus de enige blanke.
We kijken onze ogen uit aan alles wat ons voorbij komt en wat we in de winkeltjes zien.
Ik vond dit echt super.
Ben benieuwd wat er nog komen gaat.

  • 07 Mei 2012 - 17:26

    Diny De Win:

    Geweldig Marga, vooral dat je nou niet meer vies bent van muizen, ratten lijkt me toch een ander verhaal, brrrr!!
    Maar ja wie weet is het de reïncarnatie van Ghandi dus doodmaken is ook geen optie....
    Veel succes verder op reis, Diny

  • 07 Mei 2012 - 17:42

    Els Kusters:

    Met zulke verhalen, krijg ik spijt dat ik niet meegegaan ben ;)

  • 07 Mei 2012 - 18:16

    Angela:

    He Marga
    Weet niet of je me nog kent van de vakantie in de ardeche in onze tentjes en jij met een grote ligstoel ha heb er van genoten. Krijg nog steeds je reisverslagen en vind heterg leuk om te lezen. Ben zelf 4 weken terug ook in Nepal geweest om samen met 14 vrouwen een hjuis te bouwen echt heel geweldig maar ook dingen om over na te denken. Blijf vooral genieten en vind het leuk je zo langs te zien komen. Grotjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 22802

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: