koeien, stront, vuilnisbakken en diarree - Reisverslag uit Udaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu koeien, stront, vuilnisbakken en diarree - Reisverslag uit Udaipur, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu

koeien, stront, vuilnisbakken en diarree

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

06 Mei 2012 | India, Udaipur

Inmiddels hebben we al vele dingen mogen bezichtigen. Het lijkt wel of de hotels steeds mooier worden. India is echt prachtig. Maar helaas ook erg vies. Ik kan niet begrijpen dat ze hier gewoon tussen het vuil leven en zich daar niet aan storen. Volgens mij heeft opruimen niks met armoede of rijkdom te maken.
Onze afgelegde route tot nu toe is Delhi, Mandawa, Bikaner, Jaisalmar,Jodhpur en nu dan Udaipur.
Helaas van Jodhpur niks meegekregen omdat ik helaas ziek was. De belly van Delhi had bij mij heel hard toegeslagen. Maar gelukkig gaat het weer beter met me.
Inmiddels sta ik bij verschillende indaase familie volgens mij ingelijst op de kast. Ze willen net zo vaak foto's van ons maken als wij van hun.
Ook valt het op dat we de toeristen die we tegenkomen op een hand te tellen zijn. Ik vind het prima om zoals ze hier zeggen buiten het seizoen te zijn. Dus voor ons nergens geen drukte en dus alleen de eigen bevolking.
Als we iets gaan bezichtingen lopen we ( of rijdend met de auto ) echt tussen de koeien door, ontwijken de stront en zien de honden in de vuilnisresten die op elke vierkantie cm ligt zoeken naar iets eetbaars. Nu snap ik dus ook waar de benaming vuilnisbakkenras vandaan komt! Dat ras komt dus uit India!!

Inmiddels prachtige tempels, forten en paleisen gezien. Een groot contrast met de hotels waar we in verblijven. Ongelooflijke mooie bewerkt marmer, houtsnijwerken en beschilderingen.
Ook zijn we in een rattentempel geweest. Hier lopen dus gewoon honderden ratten in rond. Hier word geloofd dat ze gereicarneerd zijn. Zal mij boeien hoe of wat maar zien en beleven is mijn motto.
Als ik de tempel betreed gaan al meteen enkele dames voor mijn camera staan om gefotografeerd te worden. Natuurlijk geef ik hier gehoor aan, want de dames hier in hun sarongs zijn echt prachtig en heel kleurrijk. Ik vergeet gewoon de ratten.
Maar hier kan ik nu dus ook al over mee praten. Mij krijg je nu dus niet meer aan het gillen bij het zien van een muis.
De volgende dag gingen we lunchen ergen en wat loopt er langs mij voeten!! Juist een muis en ik keer er niet eens van op!




  • 06 Mei 2012 - 19:10

    Thea:

    Nieuwe baan voor jou hier: ongedierte-bestrijdster.......
    Blijf ondanks de viezigheid toch genieten!

    groetjes,
    Tinie en Thea

  • 06 Mei 2012 - 19:53

    Jan:

    goh, met die belly van delhi aan je lijf hoef je thuis niks meer te shaken of te repen, haha. Nou geniet er maar van, krijg ik starks een marga terug lijkend op tante sidonia. Lekker eten, genieten en kijken. Groetjes, Jan en de rest.

  • 07 Mei 2012 - 04:27

    Marjon Van Blooijs:

    Hahaha heel herkenbaar! Geweldig geschreven!

  • 07 Mei 2012 - 06:10

    Oirschot:

    blij te horen dat je bent opgeknapt,
    zal je moeder ook blij zijn. veel foto`s maken en ook tzt laten zien hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 22807

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: