delhi - Reisverslag uit Bikāner, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu delhi - Reisverslag uit Bikāner, India van Marga Leest - WaarBenJij.nu

delhi

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

02 Mei 2012 | India, Bikāner

Onze reis is goed verlopen. We stappen om half drie snachts ons bed in India in en staan om zeven uur al op. Met het ontbijt worden we heerljik bediend. We lijken de koningin wel. We zijn haar vandaag niet vergeten en minig indiawoman dacht ook zo aan hun kledij te zien.
Alle kleuren komen voorbij. Een gids brengt ons na de crematie plaats van Ghandi. En een moskee.
We gaan met zijn tweeën op een fietsriksha en worden decadent rondgereden. De man die fietst is niet meer de jongste en ook behoorlijk grijs. Ook al ben ik intussen al de nodige kilo,s kwijt hij zucht en steunt en roept meerdere malen hoe zwaar het is en hoe heet het wel niet is. De straatjes zijn erg smal en het hangt vol met overal stroomdraden. Als bhv-er moet ik niet kijken
We kijken onze ogen uit en snappen niet hoe dit nog kan in deze eeuw.
Het was een belevenis die we niet hadden willen missen.

In de avond gaan Ellen en ik alleen op pad. We laten ons weg brengen in new Delhi naar een modern winkel centrum.
We zitten na een flinke onderhandeling in de tjoektjoek, ik heb de grootste lol want het is megadruk en het verkeer is hier links. Ik weet dan ook niet waar ik allemaal moet kijken. We worden achtervolgd lijkt wel want ik zie ze overal vandaan komen en ze lachen om en naar ons terwijl ikfotoos maak
In het centrum treffen we drie monnike ui Tibet. Later komen we ze weer tegen in de winkel waar ze crocs verkopen. We. Maken een kort praatje en ik raad ze een model aan. Ellen en ik vervolgen onze weg en belanden in een restaurant . Terwijl wij van het eten genieten komen de drie heren weer voorbij en ze zien ons .ze zwaaien uitbundig en lachen vriendelijk met hun crocs aankoop in hun hand.
Dit maakt reizen nu juist zo leuk!!


  • 02 Mei 2012 - 18:10

    Els Kusters:

    Wow, dat klinkt allemaal geweldig. Leuk hoor !

  • 03 Mei 2012 - 03:54

    Marischa:

    Wacht maar, totdat jullie in Varanasi komen ;)...Fijn dat het goed gaat en bevalt.
    X

  • 03 Mei 2012 - 06:58

    Davina:

    Hey Marga en Ellen, aankomst klinkt al goed! Jullie gaan nog hele aparte leuke dingen zien! Heel veel plezier daar! geniet ervan. Groetjes DAVINA

  • 03 Mei 2012 - 07:00

    Davina:

    Nu zie ik de reactie van Marischa, jullie gaan dus ook naar Varanasi!!!! Oh ja....... dit is ONGELOOFLIJK, als je het over de middeleeuwen hebt. Dit is pas een bezienswaardigheid!!!! hahahah

  • 03 Mei 2012 - 07:37

    Janneke:

    Dag Marja,

    Wat een bijzondere bestemming, alweer!!!
    Hele fijne reis toegewenst en ik hoor het graag.

  • 03 Mei 2012 - 16:04

    Bianca:

    wat leuk om dit weer te volgen fijne vakantie geniet ervan xxx bianca

  • 04 Mei 2012 - 08:36

    Thea:

    Nou, dat gaat wel goed bij jullie...... geniet ervan en blijf de verhalen maar schrijven :-)

    groetjes,
    Thea en Tinie

  • 08 Mei 2012 - 12:06

    Els:

    Hey Marga!

    Klinkt allemaal errruuugg leuk!
    Heel veel plezier, en geniet ervan!!
    Leuk om te zien en lezen waar jullie zijn..:-)

    XX els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 22810

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: