1ste bestemming bereikt! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu 1ste bestemming bereikt! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu

1ste bestemming bereikt!

Door: marga de leest

Blijf op de hoogte en volg Marga

20 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een voorspoedig treinreis zijn we mooi op tijd op schiphol. We begeven ons naar de incheckbalie en lopen niets vermoedend een hele rij voorbij. Dit werd ons later niet in dank afgenomen en werden dus door een oudere man aangesproken dat we a-sociaal gedrag vertoonde. We hielden ons maar voor blond!

We landen zondagochtend plaatselijke tijd om 6.00 uur. De vlucht is ons beide erg meegevallen. De warmte en de vochtige lucht komt ons al tegemoet. Later op de dag is het 32 graden geworden.

Even later liepen we onwennig op de luchthaven rond. Supermodern allemaal maar aan de bewegwijzering mogen ze nog wel wat doen. Om onze bagage op te halen moesten we een soort tram nemen.(wisten wij veel).
Ook die klus brachten we er uiteindelijk met goed gevolg van af. Snel Ringits pinnen en de ticket voor taxi kopen.
We gaan naar de taxistandplaats en er wordt ons een taxi aangewezen! Nou ja taxi! Wij als heilige boontjes werden in een soort Pausmobiel gezet. We zwaaien er dan ook gracieus op los!
Maar dit is nog net alles. Volgens mij was het voor onze niet engelsprekende chauffeur zijn eerste werkdag ofzo omdat hij niet wist waar ons adres was. Ik heb zeker 3 vrienden van hem aan de telefoon in het engels gesproken die ik uitmoest leggen hoe daar te komen.(goed voor mijn netwerk)
Uiteindeljk waren we er, maar wilde ik eerst checken of hij ons wel naar het goede hostel had gebracht voor hij weg zou rijden. Eerste bestemming bereikt!
We worden allervriendelijkst ontvangen door een rastajongen. We zitten in een echt bacpackers hotel! We kunnen nog niet in onze kamer maar er wordt ons een handdoek en een douche aangeboden. Alleen het douchen had niet echt zin omdat we er natter uitkwamen als dat we erin gingen!
Aan een bakkie thee raken we in gesprek met een stelletje uit Zuid-Korea. Ze boden ons kaartjes aan voor een citytour door de stad. En natuurlijk maken we daar graag gebruik van. Het was wel ff wennen dat ze hier links rijden en we worden een paar keer bijna van onze sokken gereden. We worden langs alle belangrijke bezienswaardighede gereden en krijgen zo een goede indruk van de stad. We blijven met moeite wakker en als een stel bejaarden zitten we af en toe te snurken. Maar morgen gaan we een aantal dingen bezichtigen, zoals het vogelpark en natuurlijk de Petronas Towers. De torens zijn echt geweldig om te zien. En we gaan natuurlijk met Marleen naar de Skybar. Maar voor nu bus uit en snel naar het Starbucks cafe om te genieten van een lekker bakkie koffie. Daarna eten we een hapje. Nou ja, hapje.
Een megakom noedels met garnalen en groenten. Eigenlijk meer een soort van soep. Maar erg lekker. Daarna door naar de mega shopping mall. De mall telt 10 verdiepingen! Hoor net dat op de 5e verdieping een achtbaan is. Hebben we gemist. Morgen nog ff kijken. We lopen terug richting hostel en de eerst regenbui komt naar beneden. Ondertussen heb ik me geinstalleerd in de ontmoetingsruimte met een icepack op mijn enkel. Helaas is de enkel wat dik. Vanavond houden we ons gemak. Lekker wat eten en op tijd naar het mandje.
We zijn klaar voor de rest wat nog allemaal gaat komen!

Groetjes,
Marga en Ellen

• 20 April 2008 - 11:12

Edwin:

mooi verhaal en super dat je het naar je zin hebt echt fijn om te horen(K)(K)(K)

• 20 April 2008 - 13:34

Anita:

hoi fijn dat `t allemaal goed is verlopen.probeer ook eens bij starbucks `n cappacino, ook over heerlijk. blijf de berichtjes maar sturen dus veel plezier en we lezen weer.foto`s mag ook

• 20 April 2008 - 13:36

Marischa:

We hebben elkaar even geleden al gesproken aan de telefoon. Fijn dat alles goed is gegaan op het voordringen na haha.
    Heel veel plezier en groetjes aan Marleen.
    Tot zondag!
    Kusjes uit Bali

• 20 April 2008 - 18:44

Thea:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en het nu lekker warm hebben :-)
    Leuk om nu al een bericht van jullie te lezen; ik kijk uit naar het volgende.

groetjes,
    Thea

• 20 April 2008 - 20:00

Pieter:

hallo dames daar in het verre land
    toch wel lachen om 2 van die blondies los te laten.
    maar zal allemaal wel oke komen!!1

groeten uit zilst!!!!

• 20 April 2008 - 20:00

Bianca:

he marga sorry dat ik was vergeten dat je op vakantie ging.alsnog fijne vakantie en heel veel plezier

• 21 April 2008 - 06:37

Monique:

Hoi Ellen en Marga,

hoop dat het goed gaat met je enkel Marga! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.

groetjes, Monique

• 21 April 2008 - 12:56

Janneke :

Hallo Marga, helaas heb ik je geen fijne reis meer kunnen toewensen. Bij deze dus alsnog, ook van Marja!!!

• 21 April 2008 - 20:59

Ger:

hoop dat het zo goed blijft gaan een prettige vakantie en maak er iets leuks van

• 22 April 2008 - 04:09

Marleen:

Was gezellig gisteren!!
    Als het goed is, zijn jullie nu net in Kuching aangekomen.
    Heel veel plezier de komende dagen!
    Groetjes Marleen

• 22 April 2008 - 07:42

Davina:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen, zeg! Heerlijk, als je ergens lekkere koffie kan vinden, he!! hi,hi. Nou meiden veel plezier,,, en ga ervoor!!
    PS: het begint hier eindelijk eens wat mooier weer te worden!!

• 23 April 2008 - 20:10

Ad:

Nu wat heerlijk die temperatuur en noedels met garnalen heerlijk ,dame,s geniet er van en groeten van boergondische brabander .

• 26 April 2008 - 09:18

Kirstin:

zo te lezen gaat tot nu toe alles lekker.
    Heel veel plezier en maak er wat moois van.
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen

groetjes