Jammer dat jullie er niet bij zijn! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu Jammer dat jullie er niet bij zijn! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marga Leest - WaarBenJij.nu

Jammer dat jullie er niet bij zijn!

Door: marga de leest

Blijf op de hoogte en volg Marga

23 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur



We zijn vlakbij ons hostel bij een eetgelegenheid binnengestapt. De kaart is in het maleisis en de obers spreken geen engels. Bij binnenkomst zag ik iemand die noodles had en we nemen de gok en bestellen voor ieder een portie. Het was een goede gok, zo goed zelfs dat we nog een portie bijbestellen.
Ach! Je kan nog een lekker ruig doen als het omgerekend maar 80 eurocent kost.

Maandag 21 April.

Na het onbijt gaan we naar het vogelpark aan de rand van de stad. Een hele onderneming om er te komen maar het is ons gelukt. Het vogelpark is echt prachtig.
We zijn aanwezig bij het voeren van de Hornbills, hele mooie grote vogels met een grote bult op hun snavel. Als we bij de papagaaien komen mogen we die zelf voeren. We zitten snel helemaal vol op onze armen en zelfs mijn hoofd.

S'middag laten we ons Verwennen met een voetmassage. Ellen ligt er heel relaxed bij.Ik heb alle gezichten getrokken die je maar kan bedenken. Het heeft in iedergeval wel geholpen voor mijn enkel. Had daarna minder last.
Van Marleen hadden we gehoord dat de het Olympisch vuur deze dag door de stad zou komen. Heel toevallig komen we bij het verlaten van de shoppingmall er op uit.
Dit maakte echt indruk. Alles in rep en roer. Was echt prachtig gezicht hoe ze daar voorbij kwam met fakkel omringt door sporters en een hele boel soldaten.

Met Marleen hebben we deze avond afgesproken. Ze neemt ons mee dwars door de stad naar een Italiaans restaurant. We gaan met ons drietjes buiten zitten zodat we uitzicht hebben op prachtige verlichte gebouwen en fonteinen. Het eten was echt ontzettend lekker.
Daarna lopen we naar de Petronnas Twin Towers. Marleen lijkt wel een proffesionele fotograaf en maakt dan ook hele mooit foto's van ons.
Als we er genoeg van hebben gaan we naar de Skybar wat op de 33ste etage van een gebouw ligt. Hier kregen we echt het WOW gevoel. Echt een geweldig uitzicht op de Twin Towers en omgeving.
We nemen de taxi terug en nemen afscheid van Marleen.

Dinsdag 22 April

Vandaag vliegen we naar Borneo!
We nemen een taxi die ons naar het Hostel brengt. Hem charteren we ook om ons s'middag naar het park te brengen waar de Oerang Oetangs zitten. Hij blijft netjes in de taxi op ons wachten tot we klaar zijn. Het is net voedertijd als we komen. We krijgen Richie te zien die echt heel imponerend is. Ook zien we Murray en nog een aap met een jonkie.
De Schrikt slaat me ineens om het lijf als Richie richting mij komt gelopen. De verzorgen maant me snel aan de kant te gaan. Mijn hart zit in mijn keel! Ik ben gek op stoere mannen maar dit is met toch net iets te veel!
Gelukkig had hij achteraf gezien geen kwade bedoelingen en konden we nu goed foto's van dichtbij maken.
S'avonds gaan we eten bovenop een parkeergarage. Het is er druk en we zien verder niet een blanke. Hier zoek je vis uit en maken ze dan klaar voor je. We bestellen Gamba's, rode zalm en Zeebaars, gemengde groenten en varens. Alles was super lekker.
Vanavond slapen we op een kamer waar 5 stapelbedden staan. 6 plekken zijn bezet. Van mijn fantasie is niet veel uitgekomen omdat het toch geen gemengde slaapzaal bleek te zijn! Dus eindelijk in mijn bedje liggend moest ik toch nog wel ff denken hoe het had kunnen zijn!! ;-)

Groetjes Marga en Ellen

  • 23 April 2008 - 08:52

    Marleen:

    Geweldig mooi geschreven!!
    Ik wens jullie nog hele mooie dagen.
    Groetjes Marleen

  • 23 April 2008 - 08:56

    Franka:

    Wat je binnen een paar dagen al niet meemaakt. Lijkt me geweldig. Geniet ervan! Groetjes uit Son

  • 23 April 2008 - 09:16

    Nick:

    Ik had die situatie met Richie weleens willen zien (toevallig niet gefilmd ?). Komt er eens iemand op je af zit je hart nog in je keel. Held !

    Veel plezier nog de komende tijd !

  • 23 April 2008 - 09:21

    Karin:

    Hoi Marga, Het klinkt allemaal geweldig daar bij jullie! Heel relaxed. Behalve dan zo'n grote oerang oetang die op je af komt. Brrrrr.... ik moet er niet aan denken.
    Cor en ik hebben ons weekendje Madrid achter de rug, jammer genoeg veeeeel regen. Daarom Prado en paleis en nog meer musea bezocht, heel indrukwekkend. Nog een paar daagjes en dan is het meivakantie en dan gaan we met de caravan naar Drenthe, ook leuk toch!?

  • 23 April 2008 - 09:38

    Thea:

    Net of ik erbij ben; jullie schrijven het goed op en ik ben blij dat jullie zo genieten. Jammer van die bedden, Marga :-)
    Tot het volgende bericht!!

    groetjes,
    Thea

  • 23 April 2008 - 11:06

    Els.:

    Hey Marga!!
    Schaam me dood, kon je niet vinden..daarom mailde ik al. Zou willen dat ik daar was!
    Straks meer, het is erg druk nu!

    ELs.XXX

  • 23 April 2008 - 11:26

    DAVINA:

    Als ik dit zo lees is mijn reactie dan ook: "jammer, dat ik er niet bij kan zijn!!!

  • 23 April 2008 - 12:34

    Anita:

    we hopen wel op mooie foto`s maar dat gaat lukken zo te lezen...... enne niet te wanhopig over komen.... wat dat ruiken die mannen ??? van verre haha.... we lezen wel als je die lekkere ausi aan de haak hebt geslagen

  • 24 April 2008 - 06:58

    Monique:

    Jullie maken wat mee zeg! Ik vind de verhalen heel leuk om te lezen. Wel toevallig dat jullie ook nog de fakkel hebben gezien voor de Olympische Spelen. Zijn varens lekker om te eten?
    Wel handig dat ik steeds een mail krijg als er weer een verhaal bij is gekomen, dan lees ik het meteen.
    Nou, veel plezier, ik mail wel weer.
    Hier is het weer trouwens heel goed geweest, behalve dan gister laat in de middag regen, maar nu schijnt de zon weer en wordt het zo'n 18 graden.

    Groetjes, Monique

  • 24 April 2008 - 14:58

    Els:

    Hoi Marga!

    Geen apen hier, wel lelijke mannen dus dat is ongeveer hetzelfde..hmmm misschien hebben die apen nog wel meer verstand!
    oh het is intussen alweer bijna 5 uur!! morgen weer verder, doeiiiiiiii

    ELs.X

  • 24 April 2008 - 14:58

    Pieter:

    Nou ben in ieder geval blij dat jullie het goed naar de zin hebben. Blijf genieten van al het moois daar je bent op vakantie!! geniet meiden.
    groet van boer uit zilst

  • 25 April 2008 - 14:18

    Erna:

    Hoi Marga, en wij maar werken!! Maar, als ik dat zo allemaal lees, waan ik me toch ook een beetje daar. En ik zie het helemaal voor me, is er eens een keer een man in je geïnteresseerd, krijg je het spaans benauwd. Is dat een terugkomend patroon? En wat dat slapen betreft,..... je krijgt misschien nog kansen zat. Haha. Ik wil tzt wel foto's zien, hoor. Weet niet of dat op de site nog gaat lukken.
    Zo, bijna weekend. Wij krijgen ook een paar mooie dagen is ons beloofd, dus ik ga daar volop van genieten. Veel plezier nog jullie twee, dan doen wij dat hier ook.
    Liefs, Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Marga

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 22806

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 24 November 2013

Met Marischa naar Uganda

29 April 2012 - 16 Mei 2012

We gaan naar India

30 Maart 2010 - 17 April 2010

Een droom die uit gaat komen.

19 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: